Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sæder og seler i serie III (18-02-2007 22:54:31)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn
Der er åbentbart gået lidt meget åh og ah og et enkelt buh i denne tråd.
Når jeg påpeger, at bilens årgang afgør, om der skal være seler i bilen eller ej, har det meget med sikkerhed at gøre. Man kan nemlig ikke bare sætte seler ind i bilen uden at være opmærksom på, om der er tilstrækkelig godsstyrke på fastgøringspunkterne.Disse skulle meget gerne følge producentens design.
Jeg har luret en del på Kenneths installation og fulgt med i hans egne kommentarer.
Er bilen synet med denne installation ? Er Kenneth personlig tryg ved, at personer skal 'klemme og mase' sig ind dér ? De skal i nødstilfælde jo også hurtig kunne komme ud igen. Kan de det ? Jo, børnene sidder sandsynligvis som konger og baroner i sæderne, men jeg skulle aldrig bede nogen at tage plads dér.
På gulvet ses to tværsgående vinkelprofiler, som simpelthen er til fare for fremkommeligheden. Ind- eller udstigende passagerer kan snuble og falde enten fremad i eller udad bilen. Der skal der være et plan gulv, dvs. mellemrummet mellem profilerne bør fyldes op med f.eks. en træplade.
Jeg forstår, at Kenneth har gjort sig umage, men tag for en sikkerheds skyld en tur forbi synshallen, hvis bilen ikke har været det.
Det er vist ikke helt uden grund, at LR før monterede langsgående sæder i deres STW.
Steen har også været kreativ. Det ser ved første øjekast smukt ud med en tre-punkts-sele til midtersædet. Men seleføringen sidder så ugunstigt, at passagerens hovede direkte kan komme i kontakt med førringen ved et sammenstød. Selve røret er pænt polstret,men desværre kan jeg ikke lige se, hvordan det er fastgjort til karossen. Du burde vælge en tværgående bøjle a la den, som LR Danmark har valgt for de nye softtop modeller. Så kan du nemlig bringe føringen ud af farezonen.
Billederne kan naturligvis snyde, derfor er der naturligvis en lille usikkerhed tilstede.
Men i al fald er det rart, at man har sikkerheden med i tankerne.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "plejlstang"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.