Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Tryk på dyser og dårlig karma! (20-02-2007 19:03:38)
Claus Pihl Christensen #6639, reg. øjyl
Dav

Jeg har netop fået testet åbningstryket på mine brændstofdyser i min 2,5td motor. Jeg fortalte til min svorger som er traktormekaniker, at åbningstrykket skulle være på 135 bar efter værkstedsmanualens anvisning. Han testede alle mine dyser og de viste alle sammen åbning på 170 bar. Han er sikker på at det er mig som er fejl på den, for hvorfor 170 bar på dem alle? Jeg ved ikke hvem der har justeret dyserne i sin tid da bilen er importeret.

Jeg vil gerne vide om der er forskel på dyser i N/A diesel og turbomodellen? Og hvad skal det rigtige åbningstryk være?

Et andet spørgsmål. Jeg har netop købt en brugt 2,5N/A motor for 4000 kr. og skiftede den ud med den gamle 2,5TD motor i min 90" så jeg kunne komme ud og rulle hurtigst muligt Men!!! Motoren var Totalt slidt op og jeg konstaterede dette efter at motoren var monteret i bilen her i weekenden og efter at den ikke kunne køre uden Klonk Klonk-lyde så jeg pillede toppen af og kunne konstatere et revnet og (meget)brændt topstykke samt en defetk krumtap med pålimet remskive ved forreste notgang, utæt for olie som en si og meget slidte cylinderforinger samt utæt dieselpumpe O.S.V. Det har været en meget træls oplevelse og jeg står ikke til at få mine penge tilbage ØV. Nu har jeg besluttet at bruge den tid det end måtte tage for at renovere den motor som jeg startede ud med at have i bilen, nemlig 2,5td. Den ser meget fin ud indvendig, men den havde temmeligt meget underkompression med dertilhørende lufttryk i topdækslet samt meget røgudvikling (det er den motor med dyser på 170 bar). Jeg har kunnet konstatere at det bagerste stempel er revnet lidt og har bestilt et nyt. Mine stempelringe havde overskredet max tolerencen og olieringen gapte over 1mm. Kan dette have resulteret i den megen røgudvikling (blå-hvid røg)samt underkompressionen eller kan der være andet galt? Det positive er nu at jeg kun tager to timer og 10 minutter at pille motoren ud. Øvelse gør mester.

Kære kære forum giv mig lidt opmundring.

Min serie 2a står netop klar til at udfordre snestormen:)

Venligst Claus Pihl
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bagaksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.