sv: sv: sv: sv: Pakdåse 2,25 diesel (05-03-2007 21:48:25)
Thomas Olsen #6562, reg. fyn
Hejsa Alle
Hmm ja her nok 4 kilo letter (pga. cyklen) og en del dage senere er operationel lykkedes. I tredje forsøg skete det, det er en stor dag (smiley).
Lidt erfaringer, hvis andre skulle læse denne tråd senere med samme problem...
Jeg brugte flydende pakning i stedet for de der t-stykker. En god slat, og så lod jeg det hærde et døgn - selvom der i brugsanvisningen stod, at 1-2 timer var nok.
Så må jeg konstatere at man skal give sig god tid, når man monterer den pakning, samlingen skal vende opad, og den skal ligge ordentlig til i lejekapslerne (de har et andet navn, men kan ikke lige huske det). Man kan når men ligge under motoren se om det ser rigtigt ud, altså og den ligge til ens hele vejen.
Krumtapakslen fik også et lag silikonefedt, og samlingerne på pakningen fik det samme.
Når jeg havde monteret pakningen, svinghjulshus, svinghjul og starter startede jeg motoren (en tre hovedlejet diesel, jeg tror operationen er anderledes ved en fem hovedlejet). Herved kunne jeg se om det var tæt, uden jeg igen skulle afmontere kobling, gearkasse osv.
Det var vist det, håber det kan bruges og giver mening (smiley, og tak til alle dem, som har fulgt med med gode råd osv...
LR hilsen
Thomas