Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Førstegangskøber søger råd (11-03-2007 21:35:07)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583, reg. øjyl
Hej Niels,

Som du kan læse er der mange ting for og imod. Km, alder, type osv. - men som du kan bide mærke i, så er alle vist enige om, at en Land Rover er det rigtige valg...alt andet ville vel også være sært på DLRKs eget forum!

Men tilbage til dit spørgsmål.

Jeg har selv en Freelander 2,0 Td4 fra midten af 2001, den havde kørt 98.000 da jeg købte den for et år siden, og jeg har nu kørt 38.000km i den. Der har været en del småfejl, men næsten alle har skyldtes slitage, og dem der ikke har har fik jeg heldigvis lavet på forhandlerens 6 mdr's garanti. - Dermed ikke sagt, at Freelanderen er fejlfri. Det vil jeg aldrig påstå! Den er en rigtig Land Rover, og kan opføre sig sært. Jeg er dog fuldt tilfreds med min.

Men igen, det afhænger nok også af måden, hvor på den bliver brugt. Jeg bruger min til terrænkørsel som jeg har lyst - og når jeg har chancen. Den bliver heller ikke sparet på lande- og motorvej, og jeg kører meget, og af og til får den nok også rigeligt med speeder. Det har dog ikke haft nogen som helst indflydelse på de fejl der har været på den.
Det har været en ny styrekugle, problem med soltaget, slitage på turboslanger osv. Ting som man generelt kan læse om på alle typer biler. Den eneste ting der har skuffet mig, var at jeg var nødt til at skifte det forreste kardankryds. Det kostede en 5-6.000 inkl. arbejdsløn. Men så igen, hvis bilen konstant kører på asfalt og pænt, så går det nok ikke sådan lige i stykker med det samme...

Prøv at søg på Freelander her i forummet - der er masser af læsestof om køb af netop en model.

Dog vil jeg lige slutte af med en lille oplysning der går en smule i rette med Alexander Thorsteins indlæg længere oppe i tråden. Han skriver:

"En dieselbil er dyrere at skrue på (motormæssigt) og TD4 motorene har ikke været helt problemfrie - kender en dame, der har en TD4 HSE med automatgear og den er nu på sit 3. topstykke - hun kører normalt / nogle vil sige kedeligt."

Det er første gang nogensinde, at jeg hører om Freelander 2,0 med Td4 motor der har blæst et topstykke. Søg overalt på nettet, det er ikke en "kendt" fejl, og det tror jeg også langt de fleste LR mekanikere vil give mig ret i. Jeg vil ligge hovedet på blokken, og påstå, at BMWs Td4 motor nok er noget af det mest stabile der er puttet i en Land Rover i nyere tid. At de ikke er helt problemfrie er totalt nyt for mig.

(Og her risikerer jeg nok en stribe af kommentarer fra andre end Td4 ejere - men jeg kan tåle dem)

Knæk og bræk med bilkøbet - uanset hvad, så lad det blive en Land Rover i en eller anden afskygning. De er så hyggelige.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "forkammer"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.