Land Rover Forum

Svar på indlægget:

3 utette trykregulatorer på 3 måneder (21-03-2007 18:32:28)
Stian Eide #7696, reg. vjyl
Så er det galt igjen

Ny lekkasje, trykkregulator

Så er det galt igjen, nr 3 trykkregulator er utætt inndenfor 3 måneder, pumpen døde etter at nr 2 trykkregulator ble skiftet, nå kommer det en hæslig lyd fra den nye pumpen og det drypper diesel fra trykkregulatoren.

Da nummer 2 trykkregulator ble utætt kom det den samme hæslige lyd fra pumpen(forsvant da trykkregulatoren ble skiftet, men så røk pumpen etter 2uker), jeg talte dengang med servicechefen for landrover Danmark som sa at det var helt tilfældig og at den lyden ikke var der pga at trykkregulatoren var utætt men pga av at pumpen var slitt og at det var bare tilfældig at det skete på samme tid.

I dag står jeg så med det samme problem pumpen(2 måneder gammel) skriger og bilen drypper.

Så HVORDAN I H****** forklarer jeg Landrover at ting ikke er tilfældig ?
OG HVORFOR I H****** bliver den utætt hele tiden?

Udover det viser tankmåleren fejl etter skift av pumpen, bilen hænger med røven på højre side og lysene for abs,tc,hdc lyser for tredje gang siden sommer.

Alt er udført på autoriseret landrover værksted.

Nå har jeg seriøst brug for gode råd, landrover virker helt uinteresseret i problemene jeg har næsten brug for håndfaste beviser jeg kan dunke dem i hovedet med.

Færdselstyrelsen tog kontakt med Landrover efter at den første trykregulator blev utæt og bilen smed 10-20 liter på vejen på meget få minutter.
Landrover sendte så de første 2 trykregulatorer til england da de ikke kunne svare færdselstyrelsen på hvad problemet var.

jeg får så et svar fra færdselstyrelsen som ser sådan ud.

Jeg skal hermed vende tilbage til din henvendelse vedrørende fejl på et køretøj af mærket Land Rover.
Jeg har anmodet importøren om en udtalelse. Udtalelsen kan du læse her

"Land Rover Discovery & Defender blev introduceret i 1998 med Td5 dieselmoten, hvor den nævnte trykregulator blev benyttet. Til dags dato har jeg ikke modtaget rapporter fra de autoriserede forhandlere, som skulle indikere der skulle være tale om en generel defekt. I forbindelse med den udførte reparation, har vores forhandler I Brovst oplyst, at utætheden skyldes en utæt 'O' ring ved trykregulatoren. Vogenen hvor defekten er opstået har chassisnummer SALLTGM981A705716 og er indregistreret den 20.06.2001, på nuværende tidspunkt har den kørt 134.500 km."

Hvorfor lige pludselig landrover i Brovst kan svare på hvad der var galt med trykregulatoren ved jeg ikke, skulle tro at det var fabrikken i england som skulle teste de 2 trykregulatorer som kom med svaret eller i det mindste landrover danmark.

De forklare jo heller ikke hvorfor nummer 2 trykregulator går i stykker.

Og ja nu skal de jo forklare hvorfor nummer 3 trykregulator går i stykker, er spændt på at høre hvilken forklaring de har til det.


håber at nogen kan komme med en forklaring på diesel lækagerne , hilsen Stian
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "styrekugle"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.