sv: sv: sv: Serie III benzinpumpe.. dielsel pumpe? (11-04-2007 00:56:14)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj
Hej Jan, Du skal nok ikke bruge foder pumpen fra en diesel, der er simpelthen for meget tryk, så nåle ventilen i carburettoren ikke kan lukke, med deraf følgende brandfare. I første omgang, prøve at afmontere benzin pumpen, ( den originale mekaniske formegentlig, da du har glasset endnu) . Gå den igennem, kontrollere membranen, og resten for (meget) slittage.Glass filter systemet er rigtig godt, og værd at beholde. At blæse benzin røret igennem, fra carburettor enden til tanken kan løse, eller give svaret på en del problemer. En stage 2 ell 3 top plejer ikke at bruge mere benzin, snarere omvent, bæstet kører bare stærkere. Det vænner man sig til, og facit bliver at forbruget bliver uændret, man kommer bare hurtigere afsted. Da din flereportet Holley er ny, så er der nok ikke noget med svømmer ventilen som hænger, men det kigger man på når man har kontrolleret alt det andet.
Hvis bilen kører fint, for full pedal op ad bakke, i længere tid,så får den ellers nok benzin fra pumpen. Evt kontroller for små utætheder i systemet, specielt samlinger. I praksis, med benzin systemer, som har undertryk, kan de "tabe vakuum" natten over, og kræve nogen extra tørn om morgen for at starte.