Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Forviring omkring procedure (25-04-2007 14:08:37)
Michael Pasbjerg #4115, reg. øsj
Hej Forum

Mit forviringsniveau er toppet. Problemet er at ingen offentlig myndighed tilsyneladende er enige om hvordan man får en dansk indregistreret varebil på guleplader lavet om til en personbil på hvide plader. Jeg har nemlig en RRC som jeg vil ha på hvide plader med bagsæde. Har snakket med Skat, synssted, motorkontor og centralregistreret og de har alle en forskellig forklaring dog uden at nogen kunne sige 100% at de var sikre. Her er de fire versioner:
1. kontakte Skat og sige at jeg ønsker at betale regeristringsafgit fra gul til hvid plade, køre til syn og få den omregistrerings synet, få de hvide plader og til sidst sætte bagsæder i.
2. kontakte Skat og sige at jeg ønsker at betale regeristringsafgit fra gul til hvid plade, få sat bagsæde i, køre til syn og derefter få sat de hvide plader på.
3. Få sat bagsæder i, køre til syn, kontakte skat for at betale registreringsafgift og til sidst sat hvide plader på.
4.sætte bagsæder i, kontakte skat, køre til syn og så hvide plader på.

Men jeg ser problemer med flere af løsningerne: ved 1`eren er der jo reelt ikke noget at syne, da ombygningen jo ikke er sket endnu. Ved 2`eren og 3`eren og 4`eren.vil jeg jo foretage mig noget ulovligt, da jeg vil skulle køre rundt i en gulplade bil med nagsæder.

Er der nogen af jer der har prøvet at lave en DANSK indregistreret gulplade bil om til en hvidplade?? Hvad var processen?

Med forvirede rover hilsner
Michael Pasbjerg
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "plejlstang"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.