Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (26-04-2007 09:15:09)
Torben Helsinghof #7823, reg. øjyl
Hej Thorstein

Får først nok først bilen i starten af næste uge men håber da stadig den bliver klar til fredag den ankom til forhandler sen mandag i denne uge og så skal den lige have undervogns behandling og Nanobehandling samt efter moneters lidt ekstra udstyr, det skal de have den tid til som det tager men glæder mig meget .

Demokrati / Afgiftstyrani
Jo det er da træls at Danmark har valgt at finansier en så stor del af sit buget på grundlag af vor kære bil park det giver jeg dig helt ret i og ser også det nye tiltag som en lappeløsning men tror også det er svært at komme igennem med noget der gavner alle og har da også svært ved at se hvem dette lovforslag gavner med mindre de har ret i at det vil reducer vor co2 udledning et sted skal det jo starte og de vil så se om de kan gå forrest her i lille Danmark men det er ikke noget der sker fra dag til dag har da også selv en 1987 benzinsluger som jeg vil holde kørerne i mange år endnu.
I USA tror jeg også tendensen til at skifte til mere benzin økonomiske biler, er godt på vej på grund af stigerne benzin / brændstof priser.
Men er da selv lidt misundelig på dem Over ther når man ser hvad de kan lave af ny Og ombygninger som er total umulig her.
I lille Danmark er det svært at custombygge noget som Politiet TILLADER
Danmark er et for lille land til at forpligte andre lande til, at ændre politik og med verdens højeste bil afgifter på næsten alt griner de jo bare af os.
Tilbage til afgift systemet.
Jeg har fuld forståelse for folk der køber på bil på gule plader hvis de ikke har brug for bagsæder men mener ikke den er mere legal ind at nogle så vælger camper når de bliver udbudt til salg og når vi så alle overholder de regler er udstukket på de områder, det er altid nogle der har svært ved det jeg har da tit set gule plader biler med sort tonet ruder som når i parker bliver bagdøre åbnet og ud stiger passerer fra fuld monteret bagsæder det ved jeg ikke rigtig om jeg skal grine eller græde over men det må være deres op til deres egen samvittighed jeg ser det som en hver anden overtrædelse af loven på lighed med sort arbejde eller anden unddragelse / overskridelse af loven på straffe området.
Tror ikke mange kan frasige sig at have kørt med passerer bag i bil på gule plader ( smil )
Nu har vi så fået nogle nye regler som vi må leve med og det det drejer sig om lige nu er at ingen som har handlet de sidste måneder kommer i klemme hverken køber eller sælger.
Ej heller dem som i forvejen havde købt i go tro hvor enten det drejer sig om gule plader eller camper.
Da jeg hørte de også ville forhøje afgifter på motorcykler var det da også lige med at få hentet et par nye inden de slog bommen ned og forhøje også denne afgift.
Vi vil da alle udnytte loven og handle købe hvor og når vi føler vi får mest for vor penge men visse love i Danmark er total til grin eks. Man køber ny campingvogn i Dk og forhandler køre så vognen ned over grænsen på prøve plader og går så over grænsen igen og henter DK plader og få timer efter kommer kunden så og henter sin vogn og har så sparet op til 15 – 20 kilo på den samme vogn jo det er lovlig og jeg kan da kun grine af det når turen igen går nord på med lidt billig dåse sodavand / øl som man igen heller ikke behøver at betale pant på.
Du skriver: citat. Regeringen giver næsten ingenting til os.
Næ men så ser jeg heller ikke noget forkert i at handle på den måde.

Med venlig hilsen
Torben
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "undervogn"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.