sv: Økonomi 110´er fra 86 (03-05-2007 19:44:49)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn
Min 2,5 N/A OneTen fra 1987 går 9,5 km/l i gennemsnit/årsbasis og det er incl. en del oliefyrbrug.
Det er ingen racer, men kan følge med lastbilerne på motorveje. Nogle steder kører den fra dem, nogle steder bliver den overhalet!
Men skal du til at køre regelmæssig langestrækninger - dvs. 600 km dagsetapper - er den træls at køre i, idet den lige manglæer kræfterne til, at rullle en marchhastighed på 110 km/h, hvilket absolut betyder noget.
Jeg vil skyde på, at det sparer mig vel een time på strækningen fra Tønder til Amsterdam og det bliver nemt til een arbejdsuge på årsbasis.
Jeg har gjort en del for at støjdæmpe bilen, hvilket andre, som bruger bilen har rost, når de sammenligner deres 200 eller 300 tdi'er med min. men de kan jo også bare støjisolere deres vogne! De har kostet mig rundt regnet 800 DKK og en halv formiddag !
Oprustningen har Knud fint kommenteret, blot vil jeg tilføje, at du børe se efter brændstoftankens tilstand.
Jeg købte min for fire år siden og betalte 52.500 DKK. Nu rundt 100.000 km efter er jeg blevet budt 50.000 DKK uden at jeg har foretaget andet end almindelig vedligeholdes samt et par småmodifikationer.