sv: sv: sv: sv: sv: nye vægt/grønne afgifter på busser til stort kørekort?? (05-06-2007 08:52:00)
Jakob Dreyer #6545, reg. nsj
Hej Claus,
En defender 110" indregistreret som "stor personvogn" er ikke en beregnet på "erhvervsmæssig personbefordring". Det er en udbredt misforståelse.
Ifl. reglerne har alle lov til at købe sådan et køretøj, alene af den grund at visse større familier godt kan have brug for et stort køretøj.
Til erhvervsmæssig personbefordring vil jeg gå ud fra at man skal være vognmand.....men hvad man ellers skal gøre i den henseende ved jeg ikke.
Jeg ved heller ikke om jeg vil betegne "stor personvogn" som et pasus i afgiftshelvede. Afgift er der jo stadig, selvom den kun er 60%, og køretøjet skal til syn hver eneste år. Ydermere skal man erhverve sig et buskort, og man må kun køre med nærmeste familie osv osv.
Så på trods af at man ikke betaler samme afgift som alm personvogn, vil jeg ikke ligefrem sige at man slipper let.
Jeg satser alvorligt på at der ikke bliver indført personvognsafgift på stor personvogn. Hvis der alligevel gør, så er der efterhånden kun handicapbilerne tilbage....
Vi ses derude
MLRH Jakob