Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: død 200 Tdi (24-06-2007 22:05:18)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj
Hej Michael.

Er du helt sikker på den har knækket sig? Jeg spørger fordi jeg for noget tid siden havde en pudsig oplevelse med en 200 tdi, pludselig begyndte bilen at banke forfærdeligt og røg ganske fælt... trækkraften forsvandt og værkstedet som fik bilen ind til reparation, ringede til mig dagen efter da de havde kigget på den og dømte motoren fuldstændig død, på grund af bankelyden og da kompressionen bl.a. gik i oliekammeret.

Jeg spurgte om det kunne være en toppakning men fik et afkræftende svar, "det kunne slet ikke lade sig gøre på den måde, der var mindst smadret et stempel"...

Jeg var SÅ tæt på at bestille en komplet ombyttermotor, da en af mine LR kammerater alligevel overtalte mig til at ofre lidt penge på at få skilt den gamle ad og få syn for sagen, nysgerrigheden skulle tilfredsstilles.

Og ganske rigtigt - toppakningen var gået, ganske vist på en aldeles pudsig måde og værkstedets kommentarer var lige til hit med videoen: "armen - det skulle jo ikke kunne lade sig gøre" og "det var godt nok pokkers, DET har vi alligevel aldrig set på den måde før" osv osv.

Jeg sendte topstykket til hovedrenovering, resten fejlede intet, blokken var 100% lige og jeg fik renset resten godt i bund, herunder fik skyllet intercooler osv. bilen blev samlet igen og nu går den simpelthen bare perfekt, så godt som den aldrig har gået før. Virkelig frisk og omdrejningsvillig, trækker perfekt uden at ryge det mindste.

Så meget for en "død" motor. Synes bare du skulle have historien.

Mvh Benno

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "benzinpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.