sv: sv: sv: Samarbejde (11-08-2007 15:34:17)
Martin Mulvad #7749, reg. fyn
Hej Ib 0219
Jeg forstår ud fra dit svar til Benno, at du slet ikke er i stand til at forholde dig til spørgsmålet om, hvorvidt importøren kunne tænkes at have interesse i at indgå i et samarbejde med Dansk Land-Rover Klub. Måske du så vil kunne lade spørgsmålet gå videre til nogen andre hos importøren?
Jeg anser det som en kendsgerning, at der eksisterer store ressourcer hos både importør og mærkeklub, som begge parter vil kunne nyde godt af. Eksempelvis vil klubben kunne trække på importørens branchemæssige professionalisme, mens importøren til gengæld vil kunne nyde godt af Dansk Land-Rover Klubs solide goodwill i offentligheden.
Jeg vil nemlig til dels give dig ret i, at Land-Rovers image i de seneste år har fået ridser i lakken. Det kan jeg blandt andet registrere i forbindelse med mit arbejde som journalist. Det er imidlertid mit indtryk, at skrammerne mere skyldes store firhjulstrækkeres generelle rolle i debatten om skatte- og afgiftspolitik og miljøet, end det skyldes Dansk Land-Rovers Klub.
Sagt på en anden måde: En ældre Land-Rover seriebil bliver sjældent mødt med kritiske bemærkninger om at udnytte diverse skattefiduser eller belaste miljøet, mens der ofte bliver peget fingre af en gulpladet Discovery 3, der holder parkeret ved Cafe Sommersko.
Så på trods af den til tider brogede debat her på klubbens forum er der måske alligevel være anledning til et møde mellem klub og importør?
Bedste hilsner
Martin