sv: sv: sv: Long ranger fueltank (23-08-2007 16:43:29)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj
Hej Peter, Det lyder som en dejlig tur, men jeg håber du er heldigere med vejret til næste år!
Måske en relative enkel løsning på long range problemet var at "kopiere" lidt fra en Ex-Mil one ton. De har STW tank ved bagakslen, og så en 88 tank foran under pass-sædet. Disse kobbles gennem en omskifter, som også omstiller fuel måleren. Hvis tanken på din 110 TD5 sidder ved bagakslen, så er det lidt oplagt bare at bruge en 90 tank som extra! Er det intressant,mailer jeg gerne billeder & skema til dig. Min er godt nok en gammel one-ton, hvor dette løsning er original fra fabrikken, men imponerende i sin enkelthed, og brugen af standard dele.
I øvrigt, tror jeg ikke at der bliver de store problemer med at få Diesel, når det passer dig i Samer landet.
Samerne er også temmelig motoriseret efterhånden, og jeg vil tro at en rækkevide på 5-600m var rigeligt. En extra jerry-can på den sikker side, skulle kunne gøre det!
God-Tur, kig ind hvis du passerer det sydlige Norge.
Ring (0047) 97981337.