sv: Hvor købes en vicosekobling på en søndag ? (08-09-2007 21:35:15)
Eddie 3693
Hej Henrik
Er enig med morten.
Du skrev i en anden tråd at motoren var/er nyvasket - med højtryksrenser? Har du tjekket at stik mm. sidder som det skal - du har jo snart været hele motorrummet igennem.
Sidste år da min air-con gik - skulle jeg skifte ny air-con køler.
Jeg havde ikke planer om at min alm. køler skulle udskiftes for den så helt fin ud - alle lameller mm var der. Indtil jeg lige tog en fingernegl og kørte hen over køleren - så raslede alle lamellerne af - så da den aligevel skulle ud kunne jeg lige så godt bytte til en ny.
Så - tjek lige om lamellerne er ok på din køler.
Jeg havde ligeledes på et tidspunkt nogen lunde samme symptomer som dig. Vandtemp. gik op i det rødefelt - så kunne jeg vælge at køre videre og lige pludselig faldt den - eller også holdt jeg indtil siden så faldt den også. Til at starte med skete det kun få gange - men over tiden blev det oftere og oftere og til sidst dagligt. Men i mit tilfælde kom der altid kun kold luft ud af varmeapp. indtil tempviser faldt til normal området - så var der masser af varm luft.
Det var en ganske lille utæthed i en pakning mellem motorblok og vandpumpe der var årsagen(den var så lille at man faktisk ikke kunne se at der kom vand ud).
hilsen
Eddie
med disco 300 Tdi ´95