Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: SIII 88" - Fjedre OVEN på akslerne ? (17-10-2007 09:11:55)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl
Hej Kenneth.

Meget mærkeligt, jeg har selv kørt med lange lasker både for og bag og ikke oplevet problemer af nogen art rent styrings mæssigt ( en alm kardan kan ikke nå hvis ellers ens fjedre er i orden, men det er jo en anden sag) og det på flere forskellige biler.
Det er ellers også alm praksis at ændre castor ved enten at svejse hullerne til i swivelhousing og så bore nye, eller man gør det at man skære flanger af aksel huset ( banjoen) og så drejer dem og svejser på igen, så man får 3-6 grader mere positiv castor, selv på Disco II gør man den store anstrengelse at skære akslen op for at kunne ændre castor.
Eftersom at det er temmlige besværlige operationer så tvivler jeg på at man ikke får et positivt udbyttet ud af at gøre det.Specielt fordi det jo ikke er bling bling.
Din oplevelse virker stik imod alm teori og praksis, men nok om det, nogen gange så er tingene bare anderledes.

Når man hæver en skruefjederbil ændre man castor i negativ retning og hæver man mere en 2" løber man tit i retningsstabilitets problemer, nogen oplever det allerede ved 2", derfor er der flere løsniger på at ændre tilbage så man har den positiv castor man vil have, det være sig ændre radius arme eller bøsninger i disse, når man gør det så ændre man det faktisk i samme retning som når man montere længere lasker,man får mere positiv castor, derfor undre det mig hvad du har oplevet.

Med venlige rover hilsner

Ole.
#493
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "svinghjul"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.