Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Garage/værksted i Kbh. ? (23-10-2007 14:34:45)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Jeg kan oplyse om, at I er slet ikke ene om sådanne tanker, planer og ideer.
Jeg ved positivt, at mange i andre bilklubber gør sig lignende overvejelser, MEN problemet er at der skal en til at tage det endelige initiativ og ansvaret.

Det er urealistisk at regne med at en sådan plads, som skal være minimum ca. 30 m2, for at den kan bruges til værkstedplads, kan erhverves for en månedlig leje på kr. 500 som jeg forstår nogen vil ofre. Det koster meget mere. Dertil kommer varme og strøm, og det er dyrt. ( Jeg ved det af smertelig erfaring fra mit eget værksted! :-( )

Problemet er så, at den der står for den juridiske side af sagen, skal være indstillet på, at der er mange drømmere i farvandet, som når det kommer til stykket, kan få kolde fødder, blive utilpasset, miste interessen og mange andre fortrædeligheder kan indtræffe, hvilket som hovedregel medføre manglende betalingslyst.

Den ansvarlige skal sørge for at få et meget kraftigt depositum fra de interesserede FØR han undertegner en bindende kontrakt og der skal ligeledes ligge bindende kontrakter fra lejerne, der skal være af en vis bonitet.

Der skal ligeledes udarbejdes MEGET STRIKSE ordensregler, som nidkært skal efterleves, for brugen af et sådant fælleslokale, ellers ender det 100% sikkert i det rene ragnarok og uvenskab.

Jeg tror man skal være åben over for at indlogere folk fra andre klubber osv, bare man sikrer sig at det er seriøse folk.
Jeg fatter så ikke, at der ikke for lang tid siden er etableret et sådant fællesværksted, fordi det må kunne lade sig gøre, blandt voksne og seriøse folk. Der er virkelig mange, som sukker efter et sådant etablissement, som også ved at det koster, ligesom os med garager ved lidt om det.

Allerbedst var det om man købte en industribygning i et A/S og indrettede hver sit lukaf. De allerfleste udlejere løber skrigende væk, så snart de hører noget om biler. Det ved man notorisk fører til roderi, svineri, støj og ballade. Derfor ordensregulativet. I egen bygning kan man bedre gøre som man vil inden for rimelighedens grænser. Husk at det er det enkelte fjols, der kan ødelægge alt for de andre.

Mht. hvad det koster, skal man lige tænke over, at en almindelig garage på 30 m2 koster typisk 300.000 kr+ at bygge og indrette nødtørftigt. Dette beløb skal så forrentes og afskrives + forsikres og vedligeholdes og alt det løse. Det bliver så ikke meget billigere af at der skal være 3,5 til loftet aht lifte + adgang til fællesarealer og -faciliteter. Tænk bare på adgangsveje, toilet m.v.

Jeg skriver ikke dette for at være negativ, men jeg har prøvet og set noget lignende, og håber det vil lykkes og vil gerne foreslå fornuftige lejere/deltagere.

mvh
Knud
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "jerrycan"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.