Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: Mediestrategi (12-11-2007 23:12:27)
Bo Helsted
Kære Alle,
Søren spørger: Hvis side er du på? Jeg er da på Klubbens side - ellers ville jeg da ikke være medlem, og bruge en stor del af min fritid (og penge) på et dybt irationelt ejerskab af et ældre engelsk køretøj, og derudover altid tage LR/RR-brandet i dybt forsvar i alle diskusioner i forskellige fora. Jeg er også på jeres side, og hvis jeg var kommet forbi den dag, havde jeg gerne standset op, og pumpet jeres biler op med min gamle fodpumpe fra Harald Nyborg. I bedste klub-ånd: Og tænk hvor meget bøvl med forsikringer og Falck, der havde været sparet.
Og jeg respekterer da også at forskellige medlemmer vil tage forskellige initiativer. Nogen kan lide mudderbad, og nogen kan bare li´at eje en LR/RR. Fint med mig.
Ironi er en farlig ting, og man bliver nemt misforstået; specielt på skrift, når man ikke kan se smilet mens tingene udtrykkes: Kort sagt faldt diverse tanker om selvtægt, korporlig afstraffelse, legemsbeskadeligelse og deslignende mig bare for brystet, og jeg synes ærlig talt at vi skal føle os for gode til sådanne udgydelser - alle ærgelser til trods.
Fælles indsats er godt, selvfølgelig, derfor er vi med i klubben. Men det er jo ikke det samme som at vi alle synes det samme; af samme grund ærgrer det mig når en slet skjult trussel a la "du finder nok hurtigt ud af at du nok ikke selv passer til fællesskabet" sniger sig ind?.
Alle er kammerater, men nogen er mere kammerater end andre - er det sådan det er?
Studieår i fristaden - haha - det rager jo egentlig ingen, men jeg født og opvokset i Nordsjælland, og mine sightseeings i benævnte område kan tælles på een hånd. Jeg synes egentlig sådan noget er for lavt: Hvor kommer du fra, og kan din far tæve min far-agtigt...og det med at "vi andre er ømme over vores køretøjer" - ja, sådan er jeg nok ikke blevet talt ned til, siden jeg kom til at krølle de ny-friserede frynser på min koleriske farfars gulvtæppe for knap 40 år siden. Kom dog ned på jorden, hvis ikke jeg elskede Landrover, var jeg da ikke med her...
Jeg er ikke specielt misundelig over de biler jeg ikke har råd til, jeg prøvede bare at være lidt ironisk, og forklare hvad det er, der givetvis "trigger" disse indianere (som jeg, gentager det gerne, ikke hverken er associeret med eller på nogen måde sympatiserer med): Nemlig "overdrevet blær uden formål".
Ib har ret med sine tekniske argumenter om vognlængder, og den amerikanske test, der frifinder 4-hjulstrækkere for miljøbelastning er jo gengivet til kvalmegrænsen her på forummet; Det batter bare lissom ikke noget overfor de unge. For dem er disse biler bare symbolet på overflod og overforbrug. Og derfor skal de ned med nakken! De er ligeglade med historie, forskelle mellem modeller og motorer - derfor tror jeg ikke på fælles, fornuftsprægede oplysnings- eller pressekampagner.
"Truth is on our side" - ja, vi har sikkert sandheden på vores side om at Forden er den værste miljøsynder, men en Ford Mondeo er bare ikke et overflodssymbol - den er bare en bil.

Mange fællesskabshilsener
Bo, #7196, der trods sine åbenbart forgæves forsøg på at foklare andres tankegang, stadig har tænkt sig at vinke & blinke.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "intercooler"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.