Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Webasto fyr med startproblemer (20-11-2007 22:10:17)
Mads Ramsing #7768, reg. fyn
For lidt tid siden købte jeg et 7 år gammelt, men i god stand, termotop C fyr af et andet medlem. Sælger har forklaret at det virkede da han afmonterede det, så jeg har ingen grund til at formode at det er solgt med urent mel i posen.

Efter tilslutning startede det som det skulle og kørte startproceduren som det skal. Efter godt 1 minut stoppede fyret pludselig og forbrændingsblæseren blæste en masse røg ud. udstødningen bliver varm så der sker en forbrænding derinde. Jeg prøvede at fejlfinde på det. diesel pumpe-ok, blæser-ok, udluftning-ok, batterispænding-ok osv. Ingen fejl kunne jeg finde. Den tekniske manual er gennemgået men uden svar. Til sidst måtte jeg bide i det sure æble og sende det til et autoriseret Webasto værksted. Brænderen viste sig at være meget sodet til og deres måleinstrumenter (pc-software) sagde at flammevagten ikke virkede. En ny brænder og flammevagt blev monteret og fyret kørte lystigt på værkstedets prøvestand.
Nå-ja tænkte jeg- nu er fyret da nyrenoveret så jeg betalte de 2k. for reperationen, tog fyret under armen og monterede det dagen efter. Efter kun en rigtig tænding og kørsel med fyret var den gal igen.
Den starter, kører ca. 1 minut, stopper og blæser en masse røg ud.
Jeg ringede til værkstedet og kørte ud med det. De kunne fortælle at det var helt tilsodet indvendigt og efter en rens kørte fyret igen i deres prøvestand. Denne gang havde jeg også afmonteret dieselpumpen så denne blev brugt i prøvestanden. efter 2 dage på værkstedet med flere start cyklusser på 10+ minutter hentede jeg det, kørte hjem og monterede det- og afprøvede det. Da kørte det og jeg var en glad person. Dagen efter kørte jeg ud på værkstedet igen, for på deres foranledning at få målt CO værdien for at se om fyret fik en for fed blanding. Den lå i den pæne ende af skalaen så ingen problemer der. Nu troede jeg problemet var løst men desværre. Efter 5-6 starter er fyret begyndt at lave nummeret igen med at starte, køre ca. 1 minut og så blæse en masse røg ud. I morgen er det så 4 gang jeg skal ud på værkstedet med det, og jeg er ved at være godt træt af det.

Er der nogen ideer til hvad der kan være galt?

Venlig hilsen Mads.
- der snart monterer en Morsø brændeovn under motoren da sådan en tingest sikkert er mere driftsikker end mit fyr.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "svinghjul"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.