Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Min forrude kan klappe ned? (12-12-2007 09:43:31)
John Hansen #6959, reg. øsj
Man skelede meget til de tidlige Jeep modeller, da man skar den første Land Rover til og Jeep'en kunne klappe forruden ned.

Jeg har kørt meget med forruden nede på en 88" serie III jeg havde engang og det er helt forrygende. Det geniale er jo at man også nemt kan skrue den øverste del af dørene af, dvs. hele vinduespartiet, så det højeste punkt på bilen bliver rattet.

Jeg pillede aldrig viskerne af, de lagde sig bare i den "tagrende" som sidder nedenfor ruden. Men jeg satte et bakspejl fast på instrumentbrættet, for det sidder jo ellers i hardtoppen.

Og befæstigelserne til sikkerhedsselerne måtte jeg flytte om bag sæderne, for de sad også i hardtoppen. Jeg havde et par rulleseler jeg satte i, men da selen kom nedefra bag min ryg og løb op over skulderen, strammede selen ind hver gang en ujævnhed på vejen trykkede mig ned i sædet og efter lidt ujævn kørsel endte jeg med at sidde i spænd mellem sikkerhedsselen og fjedrene i sædet.

Det kan i øvrigt være svært at trække vejret, med forruden nede. Turbolenserne over reservehjulet og ruden kan ved visse hastigheder skabe et undertryk så man ikke kan få luft.

Husk desuden at beskytte dine øjene med et par egnede briller.

Men lov mig du prøver til sommer; af med hardtoppen, af med dørtoppene og ned med forruden. Udnyt endnu en af de utallige muligheder vores mærkelige men geniale biler har!

John...nu 2" længere men stadig fan af ruden nede!
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "udrykkerleje"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.