sv: sv: sv: sv: Afrika (13-12-2007 10:15:35)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj
Jeg kom lige til at tænke på en vigtig oplevelse man går glip af ved at leje bilen - Det fantastiske ved selv at gå og kitte bilen op.
Det var det, der fik mig til at købe en Land Rover til at starte med. Desuden fik jeg en masse fedt udstyr på min bil.
Hvis du skal købe grej og starter i Sydafrika, så køb det meste der. Det koster meget mindre dernede og markedet er meget større, da det at køre på camping (safari) i sin 4x4, er meget normalt for borgerskabet i Sydafrika, Namibia og til dels Botswana.
Hvis man skal på en længere tur, og måske ud i nogle øde egne, skal man nok også overveje bilmærket. Land Rover er ikke længere det mest udbredte bilmærke i Afrika. Vælg i stedet en Toyota Land Cruiser. Dem kører der mange flere af og de er mere kendte for holdbarhed end Land Rover.
De 8 måneder vi var på eventyr dernede, fik jeg opbygget en meget lang liste over ting, der gik i stykker på min bil. Det skal dog siges at vi aldrig strandede. Jeg kunne altid fikse det eller humpe videre. Bilen var også 100000km gammel da vi startede.
Jakob E S