sv: Dæk erfaringer søges... (15-12-2007 12:18:00)
Jens Bærentsen #5745, reg. øsj
Hej Peter,
Hvis din krav-specifikation skal tages helt bogstaveligt er svaret, at sådan et dæk findes ikke.
Du må gå på kompromis eller vælge den dyre løsning: Flere dæk til de forskellige formål.
General Grabber er et godt dæk til helårsbrug. Efter min mening bedre end Goodrich A/T, når det er vådt.
Goodrich M/T har jeg været meget tilfreds med. Det er ikke godt på asfalt, når det er glat, men resten af året er det fortrinligt både i mudder og sand og på vej. Og forbløffende støjsvagt det grove mønster taget i betragtning.
Når det skal gå lidt hårdt for sig i Polen og andre sjove steder har jeg været meget tilfreds med et dæk af den type, som du kan se på Glads hjemmeside under reportagen fra Fatponys deltagelse i RFC i Malaysia. Men det er til gengæld 95% terræn. Ved almindelig kørsel larmer det sååå meget at fodgængerne vender sig om fordi de tror at det er et bæltekøretøj. Bremseafstanden er betydelig forlænget.
Og så er der i øvrigt lige så mange erfaringer med dæk som der er medlemmer i klubben! :o)