Topstykke 2,5n/a (04-01-2008 13:19:15)
Jens Bergholdt #4398, reg. ssj
Jeg har netop renoveret min 2,5-D n/a.
Topstykket var revnet og der var tæringer i en cylinder. Så er man jo ligesom "vejen vist".
Blokken blev planet og boret op(+0,20),ny stempler (+0,20) og så selvfølgelig et nyt topstykke med renoverede dyser. -
Nu er vi ved at være ved sagens kerne! Jeg har fået et topstykke til en 2,5 t/d. - Den eneste forskel er, så vidt jeg kan se, at indsugnings hullerne på manifold siden er noget mindre end på det gamle n/a topstykke. Forhandleren hævder, med stor overbevisning, at det ikke betyder noget. Så vidt jeg har forstået findes der nu kun et lagernummer, man får altså samme topstykke uanset om det skal bruges på n/a eller t/d.
Jeg synes bare ikke der er voldsomt meget "liv" i motoren, i forhold til hvad jeg forventede. - Den starter fint, lyder fint, ryger ikke,bruger ikke olie, men selv svage stigninger i højt gear, det går bare ikke.
Er der nogen der har erfaring med dette, så hører jeg meget gerne fra jer.
Med venlig hilsen,
Jens Bergholdt