sv: sv: sv: sv: sv: V8/Gearkasse skift på seriebil (13-01-2008 16:51:13)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl
Så gik der hul på bylden!
Tak til Kasper for at briefe om kvalerne med V8 på en
seriebil-basis. Sådan som jeg ser det har man enten et
storforbrug af gearkasser eller (hvis man vælger en RR gear
kasse) problemer med forakslerne.Mht pladsen kan man ikke
rykke hele skidtet fremad? Det er vel derfor at stage one
har "Defender snude". Jeg har set en 109´er hvor man alternativt havde sat en anden køler i, og derved undgik
dette. Jeg kan ikke forestille mig at flytte fronten frem
på en IIa´er, det ville være synd.
Kan man montere CV joints på serie aksler?
Jeg er ikke specielt interesseret i en stage one, jeg ville bare gerne have at min 88ér fik lidt mere moment. Den
skal hovedsageligt bruges i terrænet; men det er jo da
rart nok at kunne køre til bageren osse, og den skal da
frem og tilbage fra skoven. Jeg kan ikke finde ud af om
friløbsnav er en fordel eller en ulempe hvis man kører
med permanent 4x4 på serieaksler?
VH Børge