Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: lidt RR problemer (25-01-2008 21:54:39)
Jesper Mørkhøj
Ja olie og vand er i denne forbindelse lige som skæg og snot, bedst holdt adskilt! Det hersens med tykkelsen på toppakningen er til at have med at gøre. På selve pakningen er der i kanten et, to eller ingen hakker og det angiver tykkelsen. Køb en med samme antal hakker. Det er huller hvis det er en stålpakning i et stykke. Nej det her med at pille motorophængene af er ikke så festligt men jeg fandt det nødvendigt for at få plads til top, vinkelmåler og en ordentlig bamse af en arm til at spænde med. På min bil er der kun plads hvis man sænker motoren. Og der skal spændes hårdt, der skal nye bolte på og det er strækbolte og de lever til fulde op til deres navn, de strækker sig. Imponerende meget endda. Jeg satte et mærke på bolt og top ud for hindanden, spændte de regelmenterede 35 Nm og derefter 2 x 70 grader, startede bæstet, lod den køle af og løsnede boltene og efter spændte en efter en med de ligeså regelementerde 2 x 60 grader og mærket kom 15-20 grader længere!
Vakumdåse??? Øh.. pas! Medmindre det er den lille "trykdåse" der aktiverer wastegaten i turboen, i så fald skulle der gerne være en slange/rør fra kompressordelen til studsen på dåsen. Har du mulighed for at tage et billede billede? Hvis det er den gør den det at den regulerer ladetrykket så det ikke bliver for højt ved trykket via dåsen åbner wastegaten inde i turboen der derved leder noget af udstødningsgassen udenom turboens turbinehjul. Er der ikke nogen slange/rør så er der et eller andet der ikke som det skal være...
Jeg har ikke rigtig nogen erfaringer med at skrue ladetryk på diesler, benzinere jo men ikke diesler. Men det vil ikke hjælpe stort kun at skrue på ladetrykket medmindre der også bliver skruet på indsprøjtningspumpen og der er jeg endnu mere på bar bund. Jeg har fået nogen erfaring med benzinturboer og den fortæller mig at den ladeluftkøler der sidder på RRC diesler ikke er særlig stor. Min holdning at hvis man skal ud i sådan noget med øgning af ladetryk er at så bør den også udskiftes til noget større og mere flow-venligt.
Kom lige i tanke om her til sidst at der en udemærket grund til sænke motoren og det er så bliver det nemmere at få luften ud af kølesystemet i og med motoren kommer til at ligge lavere end ekspansionsbeholderen. Selv det ikke er så fedt at skrue dem af...

Mvh
Jesper, #7282
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "automatgear"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.