sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: lidt RR problemer (26-01-2008 13:37:46)
Jesper Mørkhøj
Aha, det var sådan en ting. Det må være fordi det er en KKK turbo og ikke en Garett, dem jeg kender mest til, at jeg ikke lige tænkte i de tanker... men det er til justering af ladetrykket hvis man skulle finde på slige sager. Skruer man den ene vej øger man trykket, og sjovt nok hvis man skruer den anden vej sænkes det. Der sidder en fjeder inden i og det er den man ændrer forspændingen på.
Jeg har en anelse svært ved at se hakket i pakningen men ja det sidder i kanten og har nogenlunde den størrelse. Antalet af hakker har ikke noget med toppene at gøre men derimod højden på stempler og plejlstang og dermed i sidste ende på kompressionsforholdet. Og man kan derfor heller ikke sige noget om topstykkernes tilstand ud fra det. Et hak er den tykkeste, 1.62 mm. Kig pakningerne meget nøje efter for se spor efter forbrænding eller andre sygdomstegn på pakfladerne, hvis det er en toppakning der er gået skal der være det, ellers tyder det mere på at det er en top der revnet. Bør trykprøves. At du har kunnet hælde bloktætner i og fået fjernet fejlen lyder for mig mere som et defekt topstykke end en toppakning. Måske bliver det sværere at finde et evt. defekte topstykke nu ved en trykprøvning pga bloktætneren...
Håber det lykkes.
Jesper, #7282