Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: lidt RR problemer (26-01-2008 13:37:46)
Jesper Mørkhøj
Aha, det var sådan en ting. Det må være fordi det er en KKK turbo og ikke en Garett, dem jeg kender mest til, at jeg ikke lige tænkte i de tanker... men det er til justering af ladetrykket hvis man skulle finde på slige sager. Skruer man den ene vej øger man trykket, og sjovt nok hvis man skruer den anden vej sænkes det. Der sidder en fjeder inden i og det er den man ændrer forspændingen på.
Jeg har en anelse svært ved at se hakket i pakningen men ja det sidder i kanten og har nogenlunde den størrelse. Antalet af hakker har ikke noget med toppene at gøre men derimod højden på stempler og plejlstang og dermed i sidste ende på kompressionsforholdet. Og man kan derfor heller ikke sige noget om topstykkernes tilstand ud fra det. Et hak er den tykkeste, 1.62 mm. Kig pakningerne meget nøje efter for se spor efter forbrænding eller andre sygdomstegn på pakfladerne, hvis det er en toppakning der er gået skal der være det, ellers tyder det mere på at det er en top der revnet. Bør trykprøves. At du har kunnet hælde bloktætner i og fået fjernet fejlen lyder for mig mere som et defekt topstykke end en toppakning. Måske bliver det sværere at finde et evt. defekte topstykke nu ved en trykprøvning pga bloktætneren...

Håber det lykkes.
Jesper, #7282
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "hovedleje"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.