sv: sv: sv: diffspærre i serie IIA (06-02-2008 22:26:02)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn
Hej igen.
Jeg har endnu ikke haft gearkassen åben. Men der er en ret stiv mekanisk forbindelse imellem gearstang og tandhul inde i kassen.
Så med mindre der er noget der er knækket så er det enten/eller eller frigearet i midten. ;)
Den gule er til 4x4 Høj gearing, samtidig er den røde fremme.
Når du sætter den røde tilbage i 4x4, Lav position springer den gule jo op. Og det skal den, ellers kvaser du gearkasserne.
Så selvom du er sikker på den gule var oppe, kunne den røde jo godt være i 4x4 lav position og derved oplever du den omtalte spæring.
Jeg ser lige nu at du skriver diff spærre. Det er der ikke normalt i en S2a. Der er center spærre som bliver aktivt idet du kobler i en af 4x4 mulighederne, enten via den gule eller røde stang.
?????? Eller er det kun ved den røde .......
Nej det må være ved både ved 4x4 lav og høj, for der er ingen centerdiff i en S2a. Akslerne går lige igennem ud til hjulenes diff'er hvor der ikke er diff-spær ....
Med NuErDetSnartSengetid hilsen
Jens