sv: Afstemning (05-03-2008 21:44:04)
Henning Rogren #6732, reg. nsj
Hej Glenn
Jeg syntes det er et rigtigt svært spørgsmål, fordi det i meget høj grad handler om hvor ”slemt” men er ramt af den gren af den engelske syge som hænger sammen med off-road – det værende både i praktik og i forhold til ”signal værdi”, kontra hvor meget man ligger vægt på komfort, on-road køreegenskaber og sikker hed for den sags skyld.
Jeg er selv den lykkelige ejer af 3 stk. LR’s, nemlig en S2a, en SIII og i efteråret skiftede jeg min hverdags bil gennem 4 år, en Range Rover 4.6 STW, ud til en Defender 110” Tomb Raider stw. Dette skift kan nok ikke på nogen måde retfærdiggøres med anden argumentation end galoperende LR vanvid, da jeg normalt kører ca. 30.000 til 40.000 km årligt og for øvrigt får mine udgifter betalt.
Men når alt det er sagt så kommer den subjektive vinkel ind som i mod al sund fornuft gør at man sidder glad og med et stort smil i sin Defender, på trods af man konstant har en iskold venstre arm og ikke en gang kan høre når mobilen ringer grundet et støjniveau tæt på smerte grænsen af motor- og vindstøj som vel ikke engang kan overgås hvis en majetærsker på steroider ville kunne frembringe.
Så min anbefaling – Helt klart køb en Defender men kun hvis du er rigtigt hårdt ramt :-)
Mvh,
Henning