Land Rover Forum

Svar på indlægget:

LR 110" 2,5 N/A Diesel opfører sig underligt (12-03-2008 00:01:27)
Finn Kragh Lundsgaard #7635, reg. fyn
Hej Allesammen

Har en LR 110" 2,5 N/A Diesel fra '83 der er begyndt at køre underligt.

Det startede for en 2 - 3 måneder siden med at den skiftevis selvom man holdt speederen konstant gik fra at være utrolig træg til at gasse op og nogle gange gik den helt i stå.

Dette varede hen over en 14 dages tid og så holdt det op igen, og jeg valgte at nu var det tiden til at skifte brandstoffilteret

Jeg skiftede brændstoffilteret (var gået en del over serviceinterval fy fy skamme...) og det var også godt beskidt.
Der var ingen mærkbar forandring ved dette og den kørte ok som hidtil.

Imidlertid er der så gået et par måneder og nu er problemet som før beskrevet kommet igen, og nu mere voldsomt end før, fruen har normalt bilen på arbejde til dagligt og hun måtte vende om køre hjem og tage bil nr. 2.

Nu skal jeg have løst problemet, men hvor starter man når man har været inde og læse her på forrummet at det kan være alt lige fra tanken og indtil dieselen bliver antændt?

Nogle gode forslag?

En lille ting som måske måske ikke kan have indflydelse, der har i lang tid de første par minutter efter at være startet kommet en hylen fra motorrummet som en defekt kilerem, kan ikke rigtigt lokalisere det selvom jeg har hovedet nede i motorrummet når bilen er startet.
Tandrem og strammerhjul er skiftet for 40.000 km siden, kan det evt. være højtrykspumpen der hyler.
Jeg ved godt jeg kan teste det ved at skifte kileremmen, men når man har en travl hverdag kommer man ufrivilligt til at leve efter princippet "If it ain´t broken don´t fix it".

En anden grim tanke man får når et sådan problem opstår, er om der kan være nogen der har hældt noget i tanken, det er jo en model uden tanklås på, har ledt efter et sådant med lås men kan ikke finde det nogle steder, så hvis der nogen der ligger inde med viden om hvor et sådant kan erhverve er i meget velkomne til at oplyse det.

Jeg har alt i manualer og værkstedsbøger til den og forestiller mig at jeg vil starte med at få testet dyserne ved nærmeste traktormand.
Er det ikke dyserne vil jeg afmontere tank og fuellines og rense det hele tjekke diverse magnetventiler.
Hjælper det ikke så skifte løftepumpen og slutteligt, renovere eller udskifte højtrykspumpen.

Da det hele er en meget tidskrævende process ville det være dejligt om der var nogle kloge hoveder der kan guide mig til at sætte ind hvor det er mest sandsynligt at det er galt.

Jeg skal nok holde jer løbende orienteret.

Mvh.

Finn K. Lundsgaard
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "difflock"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.