sv: motor (15-04-2008 19:24:59)
Eddie 3693
Hej Mads
Som de andre i tråden også nævner, så er der i hvertfald flere forhold der skal tænkes over - nogle af dem er nævnt.
Denne Mercedes 200 diesel - som 'køre godt', tjo.. men jeg er sikker på at du kommer til at mangle moment og den æder formegentlig også flere omdrejninger end din nuværende motor. Det betyder at du skal kører med flere omdrejninger for at holde samme fart.
på et tidspunkt ejede jeg en RR hvor der var lagt en 3,0 diesel fra en MB 123 - altså en 5 cylindret motor. Ham jeg købte den af - havde selv svejst en turbo på, for der var simpelthen ikke noget bundtræk i den. Bundkaret var ændret for at det kunne være der for forakslen - motoren skulle på det nærmeste afmonteres for at komme til oliefilteret. Og sådan kan der være en masse småting. I øvrigt, kan motoren få olie når man nu holder på en eller skråning i 35 grader? - det er lidt skidt og se olielampen tænde på det tidspunkt.
Det kan blive dyrt at købe billigt.
Så når du nu er til 'ægte' LR maskiner - ja så ville jeg holde fast i det. Eller vælge en motor der trods alt har siddet i en anden 4x4 af anden etnisk herkomst.
mvh
Eddie