sv: sv: sv: Freelander spørgsmål. (21-07-2008 21:47:43)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
Hej Ib,
Nu kender jeg faktisk et par stykker der netop har fået ny toppakning i omtalte 1.8 udgave - og på diverse engelske LR fora er det samme problematik der omtales - Ikke at det gør bilen "dårlig" men langt de fleste vil nok foretrække en model med så få fejl som muligt... ikke mindst motorfejl - at en elrude strækker... herregud bilen kan da køre alligevel - men et eventuelt motorhavari ( som jeg i øvrigt aldrig har nævnt i forbindelse med en Freelander - bortset fra denne sætning)
Jeg kan ikke svare på hvor mange der er ramt ud af antal solgte biler - men jeg kender personligt 3 forskellige mennesker, så min egen "lomme"-statestik fejler umiddelbart ikke noget.
Ver. overhøre advarsler: Tja jeg tror nu ikke, at der er ret mange der kører og kigger særligt ofte på vand-temperaturføleren ( jeg gør selv idet jeg har kørt Alfa Romeo - og der var det konstant nødvendigt! og således er det bare blevet en vane at holde et vågent øje på denne måler.... og nej jeg er ikke paranoid!
Vedr. "kræfter": Ja jeg mener at en TD4 har flere kræfter end en 1.8 - som da godt nok har flere heste under hjelmen - men momenter.... ja behøver jeg sige mere... En TD4 føles i min verden bare så meget mere helstøbt og kapabel.... Det var altså ros og IKKE ris til LR
Og økonomi... 10-12 km/l hvis man kører nogenlunde pænt i en 1.8 - er vel "dårligt i forhold til 12-14 km/l i en diesel (egen erfaring) - mindre mængde brændstof og mindre mængde CO2 burde da være mere miljøvenligt eller tager jeg helt fejl?!.
Jeg har generelt positive erfaringer med LR-produkter - men mener da også at de få "smuttere" der er, bør nævnes - når nu nogen spørger....
Mvh Thorstein