Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: Freelander spørgsmål. (22-07-2008 08:58:08)
Ib 0219
Verner

Hvis du følger med på Forum - hvilket du gør - ved du også at jeg som menigt medlem underskriver mig som i denne tråd. Eneste undtagelse er hvis der er tale om den "lukkede" del af Forum da jeg som andre er nødt til at logge mig på hvorfor det fulde navn vil fremgå øverst.

Hvis jeg udtaler mig på Land Rover Danmark's vegne er det med fuldt navn og Land Rover Danmark som afsender. Hvor svært kan det være?

Jeg har ikke sagt at der ikke er nogle 1.8 der har fået skiftet toppakning!! Jeg stiller bare spørgsmål til om problemet er så stort som det fremgår hver gang der er en der spørger til den model - uden at vedkommende der udtaler sig har nogle tal at henholde sig til. Det er sådan at bliver noget uimodsagt udtalt tit nok bliver det til sidst til en endegyldig sandhed, uanset om det er sandt eller ej.

Ja - statistik er mange ting og det der står i pressen er den enbare sandhed. Erfaringer viser at man på den slags undersøgelser oftest kun får svar fra personer som har oplevet et problem, medens der er en meget stor skare der ikke svarer, så selvom tallene kan se skræmmende ud fortæller de ikke noget om hvor stor en procentdel af de biler der er solgt der har svaret på spørgsmålene. Svarer lidt til Alexanders "lomme-statistik" - han kender en lille håndfuld, hvilket er langt under 1% af det der er solgt, men det nævnes som et problem med modellen.

For ikke så længe siden var der en test af 4x4 biler i DK som affødte adskillige artikler, et af scoopene var at en helt ny Mercedes GL var kørt fast i et mudderhul (og blev trukket fri af en Defender). Årsag - tja den kære journalist havde ikke sat bilen i 4-hjulstræk, ikke hævet undervognen til off-road højde og kørte i højt gearområde, men det var bilen der ikke kunne klare mudderhullet!!?? Da de skulle prøve Defenderen spurgte jeg om de havde sat den i lavgear og aktiveret centerspærret, eneste svar - "hvordan gør man det??" - og efterfølgende udtaler de sig som eksperter om bilernes duelighed i terræn.

mvh
Ib 0219
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "stikaksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.