Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Fedtet rat (07-08-2008 16:21:52)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl
hej
De gamle bakkelit(?)rat smitter af - og bliver ved med det i al evighed.
Derfor har jeg på et tidspunkt indkøbt noget fint skind og deraf skåret en lang strimmel, som når en hel omgang rundt om rattets omkreds + lidt overlæg. Bredden er målt ved at lægge strimmelen på rattet og se hvor de når hinanden (ca 6,5cm - såvidt jeg husker - det skal lige akkurat kunne nå hinanden - syningen efterfølgende skal stramme det hele op). Nu kommer så det trælse slid eller den tidskrævende fornøjelse mmed at sy strimmelen fast til rattet (sømmen skal ligge på indersiden - ind mod center af rattet)- det tager hulens lang tid (så få nogen til at læse en fed Land Rover bogs indhold højt op for dig imens, så du ikke fristes til at skælde og smælde af arrigskab på grund af denne arbejdsgang), men ER AL SLIDDET VÆRD - kan jeg betro dig.
Nu har jeg kørt med dette rat i en 5 år og det er en glæde at se det ikke smitter af og er lækkert at røre ved, da det jo er ægte skind.
Pris: 15- 20kr til skindstumpen, en krummet synål (kan du gøre selv)og noget "BEAR TREAD" - bjørne tråd (det der ikke kan rives over).
Når du syr og syr og syr...... så må du ikke trække så stramt at du river skindet i stykker.
Alternativt har jeg set et sportsrat på nettet til LR - men så går charmen ligesom af vidunderet synes jeg.
SIIIhilsen
Stefan
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "gaskabel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.