Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: Rumlen/rysten fra drivlinie (08-08-2008 07:36:18)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj
Hej Kenneth.

Ja, du behøver ikke at pille ved gearkassen, kardanen skrues af på differentialet, hvorefter du enten skal have en stor rør tang eller et special værktøj til at holde igen på den flange som din "pinion" er spændt sammen med.

Af med møtrikken, pakdåse og shims på... Men...

Jeg tror ikke det er det der er løsningen, for shims lagt ind der ændre på "drejeligheden" af diffet, men det er da en mulighed.
Det er nok nærmere at du skal have leje skålen ud og lagt shims i der.

http://www.dlrk.dk/forum/images/img002.jpg

Hvis diffet er lavet som på en defender, så skal du have diffet ud, og skiftet den shim som ligger under pinion head bearing track, og når du så tager det hele ud, kan du lige så godt skifte lejer og leje skåle. Det lyder som det er slemt men det er det faktisk ikke, der er bare lidt arbejde i det.

Jeg har lige været oplevelsen igennem, der var meget slør, 2-3 mm hver vej og ca 1½ mm ind og ud efter. det viste sig, at fordi pak dåsen havde været defekt, var der kommet sand i diffet, hvilket blandet med olie havde udgjort et rigtigt godt slibe materiale, og nålene/rullerene på hoved lejet havde slidt 5 fordybninger i leje skålen, som ikke kunne ses men mærkes. Så jeg skiftede det hele.

Jeg kan se du hører til i glumsø, så du bor relativt tæt på mig, så du kan ringe hvis du har brug for lidt hjælp.

Mvh

Stephan
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "motorblok"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.