Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Megajolt Lite Jr. V4 (08-08-2008 21:45:30)
Ole Jensen #7456, reg. øsj
Hej Michael

Yes, kender udemærket 123ignition. Da jeg begyndte min søgning efter forberede distributer i forhold til Lucas (knight of darkness) var valget mellen Mallory - MSD - 123ignition. Efter vurdering / evaluering af spec. synes jeg ikke valget er så svært - 123ignition er klart min fortrukne dist.

123ignition er således min nødløsning hvis MJ Lt Jr./V4 ikke bliver søsat. Dermed ikke sagt at Mallory - MSD er dårlige, for det er de bestemt ikke i direkte sammeligning med Lucas dist. Men der er ingen microprocesser med i loppet, derved vinder 123ignition som jeg ser det stort, i sammeligning med den to klassiske upgrades som er de flestes vælger når tændingen skal forberederes i forhold OME.

En af Buick 215" utilsigtet fejl er dens taktkæde og utilstrækkelig smøring af drivegearet på knasten som driver strømfordeleren og derved en ukorrekt tændning som følge, desværre har englænderne mærkelig nok aldrig rigtigt gjort noget ved problemet før man overgik til at tændingen blev triggert af svinghjulet. Mig forrige LR90 V8 måtte jeg justere efter gehør fordi taktkæden havde strukket sig, og dermed til ubrugeligt tændningspunkt. En strømfordeler vil stadigvæk kæmpe med samme problem, medmindre man skifter til dobbeltkæde. Har tildligere læst om en stakkels englænder hvis kæde havde strukket sig hele 28 grader, hvilke jo selvsagt er et problem.

Det er ting som dette jeg vil forsøge at eliminere ved at satse på programmerbar digital tændning der er triggert af hjul boltet på krumtappen. Et system der bygger på en strømfordeler vil aldrig være lige så præcis som et stationær system. Det at selv kunne tilpasse tændingen præcist til den pågælende motors spec. tæller naturligvis.

Køre selv med Lumenition, men har tilsat MSD blaster 2 coil + Bosch super4 tændrør samt Performance kabler det hjælper naturligvis. Men mere vil ha mere, og nyt legetøj er jo altid velkommen. 123ignition er et seriøs erstatning forhold til Lucas, men dyr. Skrev til den svenske importør han ville hav 5800 dkr + fragt, fandt den i uk til ca. 400 £.

Mvh. Ole


Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "krumtap"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.