Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Alusvejsning med gas (01-09-2008 12:17:57)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl
Hej Peter

Selvom jeg er uddannet som klejnsmed og fra tid til anden har rodet med alusvejsning i sin tid, så ved jeg at det ikke er nemt når man som utrænet skal få det til at klappe og være prima arbejde.
Jeg har derfor alligevel og på trods af min uddannelse poppet mine huller (dem til sideblinklysene). Dette kan udføres så det ikke kan ses - hermed en opskrift:
Først skærer/filer jeg tæringshullet til et rekangulært hul.
Derefter tager jeg en stump alu, som dækker hullet med 1cm hele vejen rundt.
Så benytter jeg en falsetang til at presse en fals hele vejen rundt på reparationsstykket - herved opnår jeg et pladeelement, som passer præcist ind i hullet og i samme niveau.
derefter borer jeg huller hele vejen rund om hullet og igennem reparationsstykkets del og så rejfer jeg alle huller på ydersiden så popnitten kan få et leje at skjule sig i i samme niveau som karosseripladen - her benytter jeg de mindste popnitter, der kan fås.
Til slut spartler jeg hele området med en egnet filler og efterpudser/exentersliber til hullets synbarhed er elemineret totalt.
Herefter males delen.
En nem og billig løsning, som ikke giver risiko for skævvridning af pladedele på grund af (ved et uheld)for meget tilført varme på området eller gennembrændinger og den slags irritationer.
Hejsa og SIIIhilsener
Stefan
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "baghjul"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!