Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Når din bil vil vise hvor meget den elsker dig... (02-09-2008 19:04:49)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f
Nå, nu fik jeg skilt det meste af gearkassen ad... Jeg har dog et par spørgsmål - det er forresten en serie 3 88" fra 1980

- Højgearsakslen sidder stadigtvæk i, mellemakslen er pillet ud, men hvis man drejer kardanen rundt den ene vej, så er der ingen problemer. Hvis man drejer den anden vej, så begynder den pludseligt at gå stramt, dvs. man skal tage MEGET godt fat hvis men vil have den til at dreje den vej rundt...

(transfergearkasse og reduktionsgearkasse sidder stadigt på)

Skiftemuffen til 3. og 4. gear har jeg pillet ud, og der er ikke nogen synlige skader, jeg undrer mig blot over at selve ringen som skiftegaflen har fat om når den er samlet kan slaske såden rundt mellem den ene og den anden synkromesh? ved ikke om det skal være sådan, men det virker underligt. Det skal lige siges at jeg kunne ikke skifte mellem 3 og 4 gear før jeg skilte det hele lidt ad...

Jeg har indtil videre pillet et par stumper af nogle clips (tror jeg nok) og vist nok desværre 2 tænder fra et tandhjul... jeg har indspiceret alle hjulene, og kan ikke se hvor de skulle stamme fra, måske fra en tidligere ikke så grundig adskillelse...

Jeg ville mene, at hvis hvis gearkassen med den røde knop (reduktionsgearkasse) står i neutral, så skulle man vel gerne kunne dreje det hele rundt uden problemer ik?

Så tænkte jeg på at når mellemakslen er pillet ud, så er hovedgeargassen jo ude af funktion, og hvis der herefter er problemer med at dreje kardanen rundt den ene eller den anden vej, så må problemet vel næsten ligge i reduktionsgearkassen ikke?

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "olietryk"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.