Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Samtale anlæg (12-09-2008 11:01:03)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl
Hej Stephan.

Vi har nu i 3 år testet forskellige muligheder for full duplex intercom, vi startede med vores mobil tlf og de virkede sådan set ok, men det har den ulempe at man er afhængig af nettets dækning og så er der ikke mange tlf der kan tåle at blive brugt som vi gør i vores sport, dem vi brugte var Ericson R250s PRO, det er den sidste "rigtige" arbejds tlf der er lavet af nogen.
Ulempen ved at nettet falder ud er at du så midt i en bane måske skal til og kalde op igen og så har jeg endnu ikke fundet et tlf der er tastelås på når der er et opkald igang......

Det gælder så vidt jeg ved også de trådløse tlf, men ud over det så skulle din ide kunne bruges.

Det blev droppet og et sæt Peltor Dect blev testet og det virker super, selvom rækkeviden ikke er så lang som ønsket så finder de selv hinanden når forbindelsen falder ud, det er dog en halvdyr løsning.

Lige nu har vi kig på noget i en lidt anden pris klasse end jeg kan forestille mig nogen her i klubben vil betale, men det er noget der virker og det koster en del penge, på den gale side 10k, men vi har efter at have haft trådløs com fundet at det vil vi ikke undvære for nogen pris, men det skal bare være 100% sikkert.

Mhs til headset så har vi Peltor indbygget i vores hjælme og ja det er klodset med hjælme, men når vi køre på tid og tempoet er højt så skal man også passe på sit hoved, man vender sig til at have hjælm på 12 timer om dagen, tro mig.
Og så er det iøvrigt også et krav i DOS hvor vi køre på tid.

I forbindelse med mit proffesionelle arbejde har vi testet stort set alt på markedet bla også de her meget roste DavidClark som til vores brug ikke kunne bruges, vores valg faldt på Peltor, de er dem der efter vores mening og til de til rådighed stående midler, ved mest om headset i meget barske omgivelser, vand, mudder, sne og så hvad der var vigtigt i mit arbejde STØJ...Men sådan er der jo så meget...

Med venlige rover hilsner

Ole

#493



Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "jerrycan"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.