Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Utæt brændstofrør (17-09-2008 21:42:21)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f
Under alle omstændigheder er det en ommer fra værkstedets side hvis det er under 1000km siden de har repareret fejlen sidst...

Jeg går ud fra at det rør du snakker om er et føderør fra pumpen og til din dyse - Men uanset hvilken type diesel anlæg du snakker om er tæthed det vigtigste for en dieselbil mht. brændstof.

Jeg ved ikke lige hvilket dieselanlæg du har på denne bil men;

Hvis det er et dyse rør der er utæt, er det klart at din motor går dårligt - du skal tænke på, at det er trykket i røret som skal skabe nok tryk til at din dyse kan åbne sig, og derved levere brændstof (hvis det er en mekanisk dyse) og som følge af dette vil brændstoffet selvfølgelig ryge ud der hvor det er lettest. Et dyserør der er utæt er IKKE noget der skal forsøges at repareres, det skal skiftes.

Hvis du derimod kører med commonrail system, åbner dine dyser ved tryk og styres elektronisk ved hjælp af styreboksen og en spole for nåleløft (registrering af 3. cylinders dyse - bruges bla. til at kontrollere indsprøjtningstidspunkt) Hvis du har et utæt dyserør her, vil det bevirke at hele din rail for nedsat tryk, og som følge at dette meget ringe forbrænding/blanding.

Det at røret bliver utæt (uanset anlægstype) behøver ikke at have noget med resten af motoren at gøre, men det kan betyde at du enten har:

en dyse der har meget svært ved at åbne, og trykket derfor bygger sig for højt op i røret. (hvis det ikke er commonrail)

Unormal resonans der forplanter sig til dyserørene

defekt tryk/returventil.

generelt slidte dyserør

For højt pumpetryk

Eller en fejl 40 fra dit værksteds side, det er jo lidt svært at komme med en præcis diagnose, når man ikke lige står ved bilen :)

Håber ellers du kan bruge det

Hilsen Jakob - nu med genopbygget hovedgearkasse

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "dieselpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.