Land Rover Forum

Svar på indlægget:

265/75-16 på Serie III 88? (13-10-2008 14:32:30)
Kim Brännfält #7427, reg. nvsj
Hej Alle.

Jeg ved, at dette er et emne der har været vendt for nyligt, men desværre ikke så entydigt at undertegnede sov helt ubekymret videre med svaret som hovedpude. Jeg kunne nemlig tænke mig at sætte et par større fødder på min lille rø og rå og fik da også en fornemmelse af det heller ikke udgjorde noget problem.

Men..

Jeg blev aldrig klog på, om en par 265/75 på 16 tommer modular eller 8-spokes fælge ville kræve andre lasker.

Den lille kører med almindelige bladfjerde (jeg husker ikke antallet af lag, men der er ikke tale om parabolske fjedre).

Umiddelbart ville jeg ikke mene at højden skulle være et problem i forhold til de 235/85-16 jeg kører med p.t. da rullediameteren faktisk bliver et par milimeter mindre med de større dæk, men jeg spekulerer til stadighed på, om brugen af denne anden type fælge (modular eller 8-spoke) sidder så anderledes på akslerne, at bilen ikke kan få fuldt styreudslag i forhold til de originale fælge den kører med nu.

Jeg har ikke kunnet finde noget entydigt svar på dette og ville blive så meget mere rolig hvis nogen kunne fortælle om deres viden eller sågar erfaringer på dette felt.

Hilsen Kim og den lille rø og rå.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "aksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.