Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tændrørskabler hvor skal de side. (15-10-2008 20:26:01)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f
Det er helt normalt at din rotor kan flexes ca. 2cm til siden - det skal den kunne for at styre centrifugalavanceringen (damn, langt ord) af din tænding...

Nu gør du det at du starter forfra ;)

Pil dæksel og kabler af også helt ud af dækslet - Kontroller at din rotor er trykket ordentligt på plads, og at den sidder i sit hak.

Kontroller dit dæksel - neden under i midten skal der sidde et kul (kan være fast, men oftest kan det trykkes lidt ind)

Hvis det kul ikke sidder der, kan bilen ikke starte.

Hvis det sidder der, sætter du dit dæksel på, og sikrer dig at det sidder HELT korrekt - kan typisk kun sidde på en måde.

Derefter tager du dine kabler slavisk et efter et, og monterer (start med kablet til tændspolen).

Vær opmærksom på at du sætter kablerne de rigtige steder både på dækslet og til det respektive tændrør.

Så skulle den gerne starte, hvis det er det eneste du har skiftet, og den kunne starte før :)

Hvis du har prøvet at tørne med kablerne af (for at kontrollere gnist) , så kan du risikere at du har brændt din styreboks til tændingen af... dette er fordi at hvis spolen ikke kan komme af med sin gnist til f.eks. stel, skal den et sted hen, og det nemmeste sted er altså styreboksen, eller sluttrinnet til tændingen...

Men, hvis du er sikker på at det hele er sat som det skal, og den stadigt ikke vil starte, så må du tage kablerne et efter et, og have et prøvetænrør koblet på så du med sikkerhed kan se om der kommer ordentlig gnist ud til tændrørende.

Håber du kan bruge det.


Hilsen Jakob, nu med S3 der er sporet, og derfor kan styres :)))



Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "difflock"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.