sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tændrørskabler hvor skal de side. (15-10-2008 20:26:01)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f
Det er helt normalt at din rotor kan flexes ca. 2cm til siden - det skal den kunne for at styre centrifugalavanceringen (damn, langt ord) af din tænding...
Nu gør du det at du starter forfra ;)
Pil dæksel og kabler af også helt ud af dækslet - Kontroller at din rotor er trykket ordentligt på plads, og at den sidder i sit hak.
Kontroller dit dæksel - neden under i midten skal der sidde et kul (kan være fast, men oftest kan det trykkes lidt ind)
Hvis det kul ikke sidder der, kan bilen ikke starte.
Hvis det sidder der, sætter du dit dæksel på, og sikrer dig at det sidder HELT korrekt - kan typisk kun sidde på en måde.
Derefter tager du dine kabler slavisk et efter et, og monterer (start med kablet til tændspolen).
Vær opmærksom på at du sætter kablerne de rigtige steder både på dækslet og til det respektive tændrør.
Så skulle den gerne starte, hvis det er det eneste du har skiftet, og den kunne starte før :)
Hvis du har prøvet at tørne med kablerne af (for at kontrollere gnist) , så kan du risikere at du har brændt din styreboks til tændingen af... dette er fordi at hvis spolen ikke kan komme af med sin gnist til f.eks. stel, skal den et sted hen, og det nemmeste sted er altså styreboksen, eller sluttrinnet til tændingen...
Men, hvis du er sikker på at det hele er sat som det skal, og den stadigt ikke vil starte, så må du tage kablerne et efter et, og have et prøvetænrør koblet på så du med sikkerhed kan se om der kommer ordentlig gnist ud til tændrørende.
Håber du kan bruge det.
Hilsen Jakob, nu med S3 der er sporet, og derfor kan styres :)))