sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: H seler (23-10-2008 11:02:21)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj
Hej Ib.
Du har ret i at jeg drejer lidt væk fra det oprindelige emne, men nu kom vi jo ind på EU-godkendelser kontra danske typegodkendelser.
Som kommentar til seleproblemet i forbindelse med min ombygning, så vil jeg også nævne, at da min bil var en varebil før, og dermed ikke havde seler bagi, så skulle jeg også oplyse til Steen hos Land Rover Danmark, der lavede dataerklæringen, hvilke reservedelsnumre mine nye seler havde og hvilke selebefæstigelser jeg havde brugt.
Det er jo klart at han skal bruge de oplysninger, for at han men ro i sindet, kan sige at min bil lever op til reglerne.
Jeg er bange for at du af og til har det indtryk at jeg prøver at slippe udenom reglerne, for at kunne lave en "Hr. Jensen, Danmark-løsning", men jeg forsøger blot at finde ud af hvordan reglerne er, så jeg leve op til dem. Det er jo sådan at uvidenhed om reglerne, ikke fratager en for at skulle overholde dem.
Vi to talte sammen om mit omregistreringsprojekt, før vi gik igang, og du sagde dengang at det ville blive meget svært at få godkendt. Men det lykkedes og jeg har ikke brudt nogen regler. Det vil jeg gerne skrive under på.
Det kan jo ikke passe, at min bil ville have været godkendt, hvis jeg først registrerede den i Tyskland, for derefter at importere den til Danmark og få den godkendt ud fra den tyske registreringsattest. Det var en løsning jeg seriøst overvejede. Så kan man spørge sig selv, om det er at bryde eller at udnytte reglerne?
MVH Jakob Edelvold