sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn af 2" hævesæt på 90" defender (27-10-2008 18:45:02)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn
Udover de danske detailforskrifter findes der også EU-direktiver, som Danmark har tiltrådt og disse skal være indarbejdet/tilgodeset.
EU har forsøgt, at udarbejde et fælles regelsæt, så det skal være nemt for alle parter, at sætte sig ind i regler osv.
Ser vi bort fra afgiftsbestemte installationer burde alle køretøjerklasser derfor være teknisk ens i hele EU og tiltrådte lande.
Derfor er det ret irriterende, at deltagerlandene på papiret har tiltrådt, at acceptere godkendte køretøjer fra partnerlande, men når enkeltsager skal realitetsbehandles, stiller sig på bagbenene, for at hævde nationale foreskrifter.
For at bringe lidt mere logik i det kompleks spørgsmål,har jeg stillet TÜV Rheinland følgende tre spørgsmål:
1. Hvad dækker en TÜV-godkendelse ?
2. Kan man ud fra et godkendelsesnummer finde frem til andre TÜV-godkendelser, hvori førstnævnte indgår?
3. Findes der driftstilladelser (Betriebsgenehmigungen), der specificerer, hvilke TÜV-godkendte dele der anvendes og hvilke testmetoder der er anvendt.
Med besvarelsen af disse spørgsmål får vi at vide, hvad vi kan bruge begrebet TÜV-godkendt til.