Land Rover Forum

Svar på indlægget:

TRIAL- og andre regler (27-10-2008 21:57:20)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn
Jeg tillader mig herved at lave en ny tråd om nævnte emne, fordi det måske ellers lå lidt for godt begravet i en tråd om hævesæt på Defendere.

Chistia K har følgende indlæg (citat):
"det er sandt det er en samvittigheds afgørelse, personligt har jeg ikke samvittighed til at lave om på bilen konstruktion. nu er der nok nogle der bliver sur, men hvor meget må man lave sin bil om i DLRK og køre med til løbne . der står så vidt jeg ved at bilen skal være synet og godkendt, og opfylde loven krav. må man så ligge en 200tdi i en serie 3, og køre med til løbne. hmm godt spørgsmål
mvh Christian k reg midtjyl"

- og jeg svarer:

"Hej Christian!

Ja, det er skam et rigtigt godt spørgsmål du her rejser:

lad os tage et par eksempler, idet vi går ud fra, at vi følger klubbens vejledende regler for TRIAL. Reglerne inddeler bilerne i følgende klasser:

KLASSER
1. Kort blad 80” 86” 88” 88fc.
2. Lang blad 101” 107” 109” 110fc.
3. Kort skrue 90”
4. Lang skrue 110”
4a. Lang skrue RR Disco
5. Freelander
6. Special, dvs. vogne der afviger fra ovennævnte standarder.

Skal man derfor følge reglerne, kan man ikke deltage i "bladfjederklasserne" med en 200 TDI-motor ilagt, men skal deltage i "Specialklassen", fordi der aldrig har været en 200 TDI-motor som standard i en bladfjedermodel.

Tager vi derimod 90"-klassen, kan virkelig meget(motormæssigt)faktisk lade sig gøre, idet en 90" har kunnet fås med 2,25 l benziner, men den findes jo også med den nyeste Fordmotor.

Jeg tror faktisk ikke, at reglerne nogensinde (ihvertfald ikke i den tid, jeg har kørt trial her i klubben) er blevet fortolket på denne måde; jeg har set mange eksempler på, at "opgraderede" biler har fået lov til at deltage i deres respektive "affjedrings/længde-klasser". hvilket nok kan synes at bevirke en vis konkurrenceforvridning.

Anderledes forholder det sig i England, hvor bilerne forud for konkurrencerne skal igennem et grundigt check (scrutineering), der baserer sig på et meget omfattende regelsæt: hvis køretøjet ikke lever op til de opstillede regler, kan det kun deltage i Specialklasse.

Spørgsmålet er, om vi i klubben skal ind på det samme? (og så ser jeg i nu helt bort fra, at vi faktisk ikke følger vore egne trialregler...)

venlig hilsen
Jørgen Lundrup"

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "benzintank"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.