sv: TRIAL- og andre regler (28-10-2008 01:06:19)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl
Hej Jørgen
Nu kan alle regler jo fortolkes og vendes og drejes, det der er vigtigt, er vel egentlig at holde sig for øje hvilke intentioner, der ligger bag de regler der er lavet i klubben.
Jeg ved at du er gammel i gårde og selv har været med til at forvalte bla. trialreglerne som de er i dag.
Jeg mener at hvis man vil have ændringer i reglerne, så bør man tage en åben debat, og foreslå de ændringer der specificerer det man ønsker at ændre.
Sidste eksempel på læsen nye tiltag ind i trialreglerne, så vi til dette års Landsstævne/arrangement, hvor der pludselig dukkede sikkerhedskrav om styrtbøjle i softtopbiler op i trialreglerne.
I England tager man konsekvensen og diskuterer de ændringer man ønsker og indføjer dem så i reglerne.
Feks.deltog jeg i år i RTV Trial (trial for gadebiler)i min 109" STW, der som du ved, er udstyret med både større motor og parabolske fjedre, spacere og sågar spærredif.
Jeg fik besked på at tage sikringen ud af airlockeren, der blev skrevet i vehicle pass at spærret var slået fra, og jeg blev ønsket alt godt .
Nu kunne man sige at jeg havde satset ved at stille op med disse ændringer, men jeg havde forud læst reglerne sendt til mig på email kort efter min tilmelding.
Så jeg vidste at ALRc havde sanktioneret disse regler.
Dansk Land Rover Klub er medlem af ALRC, og vi blev med vedtagelsen af de trialregler vi har nu, enige om at tilnærme os ALRC reglerne i videst muligt omfang.
Vil man andet er det vel noget der bør dukke op som et forslag til det kommende Landsråd.
Det forhindrer dog efter min menig ikke, at man sonderer terrænet gennem dette udmærkede forum først.
Debat er sundt.
Venlig hilsen
Hartley