Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Range Rover årg 96 (02-12-2008 15:20:12)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Hej igen Lars G.T.

Jeg er jo lidt nysgerrig efter at høre om dine specifikke problemer, idet jeg i går hjalp en kammerat med at bringe en P38 4,6 (Autobianchi??) hjem fra Tyskland. Så er det altid rart at høre om andres egne erfaringer, så man ved, hvad man skal være på vagt over for.

Du har ret i at der er utalrige lamper og alarmer, der ytrer sig, men i dette tilfælde skyldes det alene min manglende viden om at betjene vognen, men i løbet af de 600 km jeg kørte i vognen fandt jeg da ud af at undgå disse signaler.
Det er meget anbefalelsesværdigt, at sætte sig lidt ind i betjeningen, FØR man vælter sig ud på langfart.

I mit snart lange liv, har jeg kørt i flere hundrede mærkelige engelske biler, især Jaguar og tilsvarende, og genkender egentlig ikke helt alle de grusomme beretninger der bringes til torvs. Selv niveaureguleringen på en Rolls Royce er til at komme om ved, så mon ikke også man kan tumle en P38?
Min erfaring er, at det er de mennesker, der ikke selv ejer og bruger disse vogne, der har de allerstørste problemer med reparationer og benzinforbrug med disse vogne. Det er sjældent ejerne, der besværer sig så inderligt, selv om det måske ville være mere nærliggende. Men sådan er det altså ikke.

Det er iøvrigt en ganske rar og kvik vogn med udtalt høj komfort. (Sad og nød et voldsomt stykke klassisk musik, vistnok noget i retning af Kuratorernes Indtogsmarch under indtryk af bank- og IT krak. :-) )

Mht at købe biler med mange hundrede tusinde på klokken, kan jeg da oplyse, at jeg købte en vogn, der havde kørt 400.000 til kr. 35.000 og min kone kørte på et par år yderligere 100.000 km. Til min store ærgrelse måtte jeg også skifte den bagerste lydpotte, skifte olie ofre synsgebyr og lave bremser, og yderligere tabte jeg kr. 5.000 i afskrivning på lortet, så ja det er omkostningsfyldt. Havde måske været klogere at købe en dejlig ny riskoger til 3-400.000???

mvh
Knud
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "torpedo"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.