sv: Land Rover 101"fc ambulance til Danmark. (16-12-2008 20:03:42)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn
Hej Niels.
Godt du kommer til Danmark, så er her da en 101" mere.
Ting jeg har lært man skal kigge efter.
1) Vægt tavlen i bilen (Typeskiltet).
Den må IKKE vise over 3500kg, for du kan IKKE veje ned som en anden ellers skriver.
Jeg har spurgt færselsstyrelsen.
Siger den over 3500kg, så ring til mig INDEN du kommer til DK med den.
2)Din registrerings attest.
På de Britiske står der ikke vægt, derfor det med skiltet ovenover.
Ved ikke hvad der står på din Polske.
Sørg for at kontrollere at datoen for første gangs registrering angiver den millitære (1977) og ikke den civile som på min bil (1991, selvom den er fra 1976), for står der en dato efter 1990, kan den ikke synes pga forurening.
Det var de 2 største problemer jeg har haft.
Min er stadigt ikke på plader.
Dog skal der siges at jeg arbejder på det.
Jeg har fået vægten i bilen afstemt med fabriken i UK (ring eller mail hvis det er), det betyder at vægten og akseltryk er som da den rullede ud i Solihull.
De oplysninger står på vin platen nu.
Det er vigtigt at de står der, for på din Britiske attest, står det ikke, og så har de ikke noget at gå ud fra.
Derefter har jeg fundet ud af hvornår min blev produceret, hvilket har gjordt at trods den er en 1976 Oktober (reg attest siger jo 1991) så syner de den til 31/12-1976 jf aftale med færesels styrelsen.
Jeg har fundet en synshal der gider hjælpe mig med mine problemer og kender en mere i Jylland der osse er hjælpsomme.
Det er ikke alle der overhovedt gider kigge på bilen.
Så på Fredag formiddag,.... der køre jeg min 101" GS til Middelfart og håber at den ellers bremser som den skal.
Husk at skifte jernbremserør til kobber inden syn.
Med håbefuld 101" og krydsede samtlige legmesdele hilsner, Henrik.