Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: pris på hvide plader (05-01-2009 11:34:46)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl
Hej Søren S.

Jeg finder lige som Søren I., at Thomas' bud er lige grov nok i overkanten :-)

Personligt har jeg følgende to erfaringer med import af 90" til hvide plader:

1. En årgang 1988 V8'er kostede kr. 45.000 i afgift i foråret 2006.

2. En årgang 1998 V8'er kostede kr. 128.000 i afgift i foråret 2007.

Med baggrund heri kunne udgangspunktet for et kvalificeret bud på en 1993 90" således være et gennemsnit, d.v.s. kr. 86.500. Og fra hvilket beløb så må skulle foretages fradrag, både fordi der jo er gået 2-3 år siden mine afgiftsberigtigelser, og fordi begge mine biler var/er i ekstraordinær god stand resp. en særudgave f.s.v.a. sidstnævnte (50th Ann.). Hertil kommer forskellen på brændstof. Alt andet lige er en dieselbil vel lidt dyrere end en benzinbil, men uden lige at have slået det op, så er der vist et eller andet med et straftillæg for uøkonomiske benzinbiler efter den seneste omlægning af afgiftsreglerne, så måske går dét lige op.

Summasummarum, mit bedste skud er, at du skal betale i omegnen af kr. 60.000 i afgift(men det må blive med en +/- kr. 10.000 margin), hvilket jeg også finder, ligger fornuftigt i tråd med den afgift, Jakob har betalt for sin 1996 110" og Peter for sin 1995 Discovery.

Vil du være sikker, er der kun ét at gøre. Spørg SKAT først.

Lad høre, hvis du springer ud i det og bliver klogere end os, der bare gætter :-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bagaksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.