sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Andet logo? - ikke tale om! (09-01-2009 14:54:53)
Jacob Stig Hansen #8251, reg. øsj
Nu må I have mig undskyldt, det er meget muligt at det har noget med min forholdsvist beskedne alder (28) at gøre, men helt ærligt - er det ikke på tide at komme ind i det nye årtusinde og ikke hænge sig i hvad min bedste- og oldefars generationer i fremede lande ragede rundt og foretog sig på fremmede kontinenter. En ting er at tyskerne har en obskur berøringsangst ved alt hvad der kan i 3 og 4 led potinetielt i en akademisk diskution kan henlede til fortidenssyndere, noget andet er at os andre der intet har haft med krigen at gøre, andet end at se film om den, skal trækkes med at være begrænsede i vores fremfærd. Det er om noget at spille kort i hænderne på ekstremister, om det så er fortidens eller nutidens.
Første gang jeg stiftede bekendtskab med at der er en potientiel lighed mellem klubbens logo og det tyske afrika korps var da en af mine kammerater kiggede lidt nærmere på det og den eneste grund til at han kunne påtale nogen form for lighed skyldes at han er officer i hæren. Jeg kender mange der har en historisk interresse i ww2, men ingen af dem har nogen siden så studset over klubbens logo.
Oprindeligt var jeg positivt stemt overfor at give logoet et brush up. Men med denne diskution er jeg nu fasttømret i den modsatte lejr. Logoet er fint som det er og behøver bestemt ingen udskiftning eller modernisering. Jo mere snak om nazistiske forbindelser og sammenligning der kommer, des mere står jeg på hælene og bliver mere indædt modstander af forslaget, ene og alene af den grund at fortigelse og censur uværgeligt vil føre til at ekstremisterne får indirekte magt til at diktere hvad der er moralsk forsvarligt og politisk korrekt og det kan jeg ikke acceptere som borger i et frit land.
Netop ved at holde fast i vores logo, kan vi være med til at vaske nogle af fortidens synder bort og fastholde at vi ikke giver efter for ekstreme galninges diktatoriske retorik og den vej igennem skabe positive associationer til palmen som symbol. Positive associationer som i forvejen er rodfæstet i langt den bredeste del af befolkningen.
Nyt logo - Nej tak.