Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Discovery 2 køb i dk eller import? (13-01-2009 10:17:20)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj
Hej Jakob

Min erfaring med SKAT i Tåstrup (eneste motorkontor til afgiftsbetaling på Sjælland) er fra i sommer hvor jeg byggede min Defender om til hvide skilte.
Selv om jeg mødte op en halv time før åbningstid, skulle jeg vente i to timer for at komme til. Så fik jeg vurderet bilen på stedet og fik en pris.
Man kan stadig ikke betale på dankort, og da jeg nu ikke længere havde så stort bagagerum, var der ikke plads til afgiften i kontanter, så jeg måtte ud og skaffe en bankcheck på beløbet, så måtte jeg vente i en time for at få lov til at betale ved kassen, og så tilbage for at stå kø til at få pladerne. Igen lang tid. Da alt så var som det skulle være og jeg fik pladerne, så opdagede jeg at de ikke gav mig en registreringsattest. Det kunne man sandelig ikke bare få, selvom man lige havde betalt en formue for det. Det tager jo flere uger at printe et stykke papir. Jeg skulle dog bruge den, da jeg skulle til udlandet dagen efter. Så fik jeg en midlertidig. Denne var desværre bare kun gyldig i 4 uger, og jeg skulle være væk i 7 uger.
Så lykkedes det efter nogen overtalelse og tårer i øjnene, og fortælling om familiens mistede ferie med mere, at opleve lidt god service. En anden dame hjalp mig ved at lave en notits på den midlertidige attest,om at den var gyldig i udlandet i 8 uger.
Alt i alt tog det næsten 7 timer.
Mit råd er, at du skal køre så meget over mailen som muligt,og muligvis ikke bruge Skat i Tåstrup. Det havde jeg bare ikke tid til, da bilen ikke var synet før dagen før. Du kan få en forhåndsvurdering ved at indsende en blanket, og så er det bare et spørgsmål om du vil acceptere den vurdering eller om du vil have den vurderet hos Skat.

MVH Jakob E S
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "baghjul"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.