sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bindestreg eller ej? (13-01-2009 12:34:42)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj
Kære Søren
Jeg kan godt kaste lidt lys over registreringen, foreningsregistret, varemærket og havd deraf følger:
Medlemsbladet "Oasen", teksten "Dansk Land-Rover Klub" logoet "palme med 7 blade, heraf 3 venstre og 4 højre og stamme med 7-8 led", blev alle registreret først i 80érne og fornyet 10 år efter, af mig selv da jeg sad i HB.
Registreringen skete i Foreningsregistret under Erhvervs- og Selskabsstyrelsen hvor jeg tilfældigvis selv har været beskæftiget i 12 år.
Foreningsregistret blev ganske rigtigt nedlagt i sin daværende form i 1997, men afløst et par år senere af et frivilligt register uden helt den samme værdi. Hovedformålet med dette register var at kunne tilbyde foreninger et CVR.nr. (CentraltVirksomhedsRegister) hvilket er nødvendigt hvis foreningen handler med momsregistrerede virksomheder eller det offentlige Danmark. DLRK har CVR.nr.
Samtidigt overgik registreringen af klub- og foreningslogoer eller kendetegn til Patent- og Varemærkestyrelsen.
Hvor vidt den daværende eller efterfølgende HB har fulgt op på dette skal være usagt...
med venlig hilsen
Claus
Disco I V8 3,9
Serie I 80"
Lightweight 88"
Toyota Corolla 1,6
Toyota Starlet 1,3 sport
Trædecykel "model havelåge"